fbpx

Punkestetika je več kot bodica skozi nos

Novice

Kako je punk spreminjal vizualno umetnost in naš odnos do nje Dunaj, Kunsthalle, do 9. septembra 2008 Varnostna zaponka skozi nos, ozke kariraste hlače z zadrgami in irokeze. To so pojmi, ki jih povezujemo s punkovsko estetiko, ki pa je v resnici veliko več. O punkovski estetiki in vizualni umetnosti, povezani s punkovsko subkulturo, se […]

Kako je punk spreminjal vizualno umetnost in naš odnos do nje

Dunaj, Kunsthalle, do 9. septembra 2008

Varnostna zaponka skozi nos, ozke kariraste hlače z zadrgami in irokeze. To so pojmi, ki jih povezujemo s punkovsko estetiko, ki pa je v resnici veliko več.

O punkovski estetiki in vizualni umetnosti, povezani s punkovsko subkulturo, se lahko trenutno seznanimo v dunajskem muzeju Kunsthalle, kjer je na ogled razstava Punk. No One is Innocent – Kunst – Stil – Revolte (Punk. Nihče ni nedolžen – Umetnost – Stil – Upor). Postavitev poudarja predvsem troje: da je bil punk estetsko gibanje skrajne radikalnosti; da se je navezoval na poleg hiphopa zadnje popkulturno gibanje, ki se je zajedlo ne le v kulturo, pač pa je kazalo tudi aspiracije po družbeno-političnem udejstvovanju; da je v jedru punkovskega vizualnega ustvarjanja tičala etika DIY (do-it-yourself oziroma naredi sam)…

 

Po splošnem prepričanju so šestdeseta prinesla ‘osvoboditev’ žensk iz spon uveljavljenih družbenih konvencij. Punk pa uveljavi tudi tako imenovani tip ‘močne, a privlačne’ ženske, ki kljub zahtevanju enakopravnosti z moškim ne izgubi svoje seksualnosti. To še poudarja in je ne razume, kot številne zgodnje feministke, izraz podrejanja željam moškega.

Foto: Kunsthalle Wien

 


Sledite nam


RSS Ustavi se!