fbpx

Po narcise na Golico

Aktivnosti

Domačini gorske narcise imenujejo ključavnice.

Golica se s svojimi 1836 m nahaja v Zahodnih Karavankah nad Jesenicami. Slabih 300 m nižje stoji Koča na Golici, v kateri je moč prespati in nudi lep razgled na avstrijsko Koroško, Julijske Alpe in na Ljubljansko kotlino.

Spomladi se na pobočjih ob vznožju Golice v velikem številu razcvetijo gorske narcise, ki jih domačini imenujejo tudi ključavnice. Po eni razlagi zato, ker imajo kljukasto obliko, po drugi pa, ker so cvetovi “zaklenjeni” in ne dopuščajo opraševanja žuželkam. V preteklosti so  se razraščale vse do vrha, danes pa so se zaradi mehaniziranega načina obdelovanja zemlje in kemičnih gnojil, obdržale le v nižnjih predelih. Z belimi cvetovi prekriti travniki in gozdne jase okrog vasi Planina pod Golico, v toplih spomladanskih dneh privabijo veliko pohodnikov. Poleg narcis se na njenih pobočjih razrašča še več alpskega rastlinja, med drugim alpska možina, ki je edino tovrstno rastišče v Karavankah ter redki rastlini gorski dimek in alpski lisičjak. Danes pobočja Golice služijo kot pašnik za ovce.

Če prihajate iz smeri Ljubljana, gorenjsko avtocesto zapustite na izvozu Hrušica in zavijete desno proti Jesenicam. Pri tretjem semaforju zavijete levo proti Planini pod Golico, kjer boste zagledali prve smerokaze. Cesta vas bo nato pripeljala do Doma pod Golico, kjer lahko parkirate svoj avto. Od tu pot nadaljujete peš. Izberite med strmejšo ali daljšo, a položnejšo potjo.

Skr bna: “Pa še nekaj: nikar ne sprašujte po narcisah, te rastejo po arboretumih in vrtovih. Pravilno “po naše” se jim reče klučavnce :)) Pa lep izlet!”