fbpx

Gorske kolesarske poti nad Sočo

Novice

Kolesarski klub Soča predstavlja pet gorskih kolesarskih poti. Zgibanko s kratkim opisom teh poti je izdala občina Kobarid. PRVA SMER je za tiste, ki so pripravljeni, vešči in sposobni plezati s kolesom strmo v hribe. Iz Kobarida vodi ta pot navkreber skozi Ladro do Vrsnega in nato naprej do vasi Krn ter planine Kuhinje, ki […]

PRVA SMER je za tiste, ki so pripravljeni, vešči in sposobni plezati s kolesom strmo v hribe. Iz Kobarida vodi ta pot navkreber skozi Ladro do Vrsnega in nato naprej do vasi Krn ter planine Kuhinje, ki je približno 1000 metrov visoko. Pot je dolga (v eno smer) 14 kilometrov; višinska razlika pa je 740 metrov.

DRUGA SMER gre iz Kobarida po glavni cesti v bovško smer do Trnovega, kjer kolesarska smer malo pod vasjo zavije na levo v hrib na Prdelo. Sledjo planino omenja zgibanka kobariških kolesarjev, na zemljevidu (Atlas Slovenije) pa je ni; verjetno gra za Hlevišče v višini približno 800 metrov. Pot je dolga 12 kilometrov, od tega skoraj polovico po glavni in prometni cesti Kobarid – Trnovo, kar ni najbolj prijetno. Bolje se je peljati le od Trnovega (320 m) navzgor.

TRETJA SMER vodi iz Kobarida navzgor do Drežnice in Magozda potem pa po gozdni poti ali cesti, ki se počasi spušča pod pobočjem Morizna pod Krasjim in Velikim vrhom gore Polovnik na planino Laznik, kjer je brv čez Sočo in pot v Trnovo. Pod Polovnikom vodi kolesarska gorska pot še naprej na planino Prevejk in potem ob Soči do Loga in tam pod slapom Boko čez most na Žago ob glavni cesti Kobarid – Bovec. Pot je dolga, od Kobarida do Žage, dobrih 22 kilometrov, od tega je med Magozdom in Logom (12 km) zelo zanimiva, kakor nalašč za gorsko kolesarjenje, kjer ni avtomobilskega prometa. Najvišja točka je v Drežnici, 300 metrov nad Kobaridom.

ČETRTA POT je zelo zanimiva, a tudi zahtevna, saj je višinska razlika kar 1100 metrov. Pot vodi iz Kobarida po glavni cesti proti Breginju, a le do vasice Sedlo. Tam se odcepi gorska cesta ali pot, ki celih 12 kilometrov pleza po stmem pobočju Kobariškega Stola mimo antene do planine Božce na vrhu slemena (1375 m). Zadnji del poti je zelo slab. Sledi spust po gorski cesti navzdol v dolino Učje, ki jo ta smer doseže pri mejnem prehodu, sledi le še vožnja po asfaltirani cesti navzdol do Žage. Smer je dolga 38 kilometrov.

PETA POT je tudi zelo zanimiva in dokaj zahtevna, saj je višinska razlika 830 metrov. Pot se začne v Idrskem, ki je južno predmestje Kobarida. Najprej je 5 kilometrov asfaltnega vzpona do vasi Livek. Sledi vzpon na Livške Ravne (1037 m), potem pa odsek po izjemno razglednem Kolovratu do sedla Solarji (996 m). Kmalu se začne pot spuščati in skozi Volčanski Rut doseže v Ušniku glavno cesto Kobarid – Nova Gorica. Cesta je dolga, od Idrskega do Ušnika dobrih 27 kilometrov in sodi gotovo med najlepše panoramske poti v Sloveniji.