fbpx

HAMBURG

Novice

Hamburg je mesto na severu Evrope, ki se ga splača obiskati. Ponuja bogato kulturno življenje, raznovrstne prireditve, burno nočno življenje, impresivno, skoraj tisoč let staro pristanišče in ohranjeno staro mestno jedro. Velike starinske jadrnice pa prevaž ajo turiste po Elbi in jim postrežejo z morskimi kulinaričnimi dobrotami. Z nizkocenovnim letalskim prevoznikom Hapag Lloyd Exspress smo […]

Z nizkocenovnim letalskim prevoznikom Hapag Lloyd Exspress smo z letališč a v Celovcu poleteli v Hamburg. V slabih dveh urah smo prispeli in lilo je kot iz škafa. Zvečer smo se odpravili v središče starega dela mestnega jedra. Vzpeli smo se na 132 metrov visok stolp cerkve Svetega Michaelisa, ki ga Hamburžani na kratko imenujejo kar Michel. Michel, zaščitni znak Hamburga, je viden že z reke Elbe in prvi »pozdravi « ladje, ki priplujejo v pristanišče. Do razgledne točke stolpa vodi 453 stopnic, enostavneje pa se je vzpeti kar z ogrevanim dvigalom, ki nam je v deževnem večeru olajšal vzpon. Stolp ima največjo stolpno uro v Nemčiji, saj ima številčnica obseg, večji od 24 metrov. S platforme je razgled na vse strani mesta, na jezera in na pristanišče ob Elbi.

816. obletnica pristanišča
Nekoliko premraženi smo se odpravili v najstarejšo restavracijo v mestu, Krameramts Stuben, ki so jo odprli že leta 1718. Natakarice v narodni noši so nam postregle z odličnimi morskimi jedmi. V času, ko smo bili v Hamburgu, sem pojedla toliko rakcev, kot že dolgo ne. Sicer pa je bila v tem času tudi sezona špargljev in na jedilniku je bilo veliko jedi, pripravljenih iz špargljev. Zvečer smo se sprehodili v pristanišču, ki je prav v času našega obiska praznovalo svojo 816. obletnico obstoja. Ob pristaniš ki promenadi, ki vodi vse do Fischmarkta, se je sprehajala nepopisna množica ljudi, iz premičnih lokalov je dišalo po morskih jedeh in slaščicah, nebo pa so razsvetljevali ognjemeti. Naslednji dan je bila v pristanišču še parada ladij, ki je nikakor nismo želeli zamuditi.

Več prostitutk od povpraševanja
Toda noč je bila še mlada in kot večino mornarjev, ki priplujejo v Hamburg, je tudi nas pot zanesla v nočno življenje v St. Pauliju, na Reeperbahn. Od pristanišča smo odšli peš mimo velike bolnišnice za tropske bolezni, ki ima bogato zgodovino in obratuje še danes. Tukaj so jo postavili zato, ker so ladje iz različnih tropskih dežel priplule v Hamburg in ljudje so s seboj prinesli različne bolezni. Ulice so bili polne življenja, sprehodili smo se mimo kabaretov, gledališč, diskotek in nočnih klubov ter sex-shopov, striptiz lokalov in bordelov in zavili proti »rdeči ulici«. Tukaj je bil del ulice zagrajen z ogrado, na njej pa je pisalo: »Vstop ženskam prepovedan «. Seveda je to še bolj pritegnilo mojo pozornost in sopotnik me je prijel pod roko, jaz pa sem na glavo potegnila kapuco in odpravila sva se pogledat, kaj ponujajo moškim. Mlade, skoraj gole lepotice so sedele v izložbah in skozi linico okenc nagovarjale moške. Kar tesno mi je postalo pri srcu in hitro sva se odpravila ven. Potem sem ob cesti videla še nekaj prostitutk, ki so se živčno naslanjale ob vogale, pred lokali pa so na veliko razpravljali fantje s kratko pristriženimi lasmi in čudnimi izrazi na obrazu. Ob pogledu na vso to bedo sem si želela le še v hotel.

Fischmarkt in nedeljski »branč«
Drugo jutro smo vstali že zelo zgodaj in se napotili do slovitega Fischmarkta. Na tržnici, ki v tem predelu obstaja že od leta 1703, trgujejo s skoraj vsem, kar človeku pade na misel. Imajo vse od zaprašenih porcelanastih skrinj do prašičje družine iz slame v naravni velikosti. Ob reki pa se ob pomol privežejo ribiči in prodajajo pravkar ulovljene ribe in rake. Iz velikih kamionov kričijo prodajalci, ki jih imenujejo Marktschreierji. V večjih količinah prodajajo ribe, rože, sladkarije, klobase in ob tem zabavajo ljudi in jih nagrajujejo z brezplač nimi kosi, ki jih mečejo med občinstvo, ki se grmadi pred kamioni. Skoraj vse pa navduš i obisk velike pokrite ribje tržnice, ki jo imenujejo Fischauktionshalle in je danes velika zabaviščna hala, kjer ljudje v nedeljo že ob osmih zjutraj plešejo v ritmih popularnih pesmi glasnega ansambla. V zgornjih nadstropjih je restavracija, kjer ponujajo samopostrež ni brunch z raznimi morskimi sadeži.

Sledite nam

Najbolj brano

Oznake

Eno največjih pristanišč na svetu
Z veliko turistično ladjo smo se odpravili na krožno plovbo po največjem nemškem pristanišču. Pravijo, da Hamburg odpira vrata na trge severne, srednje in vzhodne Evrope. Hamburško pristanišče na Elbi je le sto kilometrov plovbe po reki oddaljeno od morja. Po reki v pristanišče priplujejo največje ladje za prevoz kontejnerjev na svetu. V pristanišču preložijo več kot 36 milijonov ton blaga letno; olja, premoga, žitaric, sadja, surovega kakava, gnojil … Hamburg je eden izmed najpomembnejših prostorov za papirno industrijo v Evropi in največje trgovsko središče farmacevtske industrije ter največji trgovski in skladiščni center preprog. Hamburg je hkrati tudi največje uvozno pristanišče za kavo, začimbe in čaje na svetu. O tem priča tudi muzej začimb v bližini pristanišča. V bližini pristanišča je veliko različnih muzejev, na primer svet tibetanskega budizma, svet miniatur in Hamburger Dungen. Hamburg pa slovi tudi po izvrstnih gledališčih, kabaretih in muzikalih. Če si v mestu, vsekakor moraš obiskati tudi gledališče. Veliko je tudi možnosti za nakupovanje. Velike trgovske hiše imajo svoje prostore na nakupovalni promenadi v bližini železniške postaje. Tisti, ki pa želijo obiskati majhne prijetne trgovine in trgovine, kjer ponujajo dražje blagovne znamke, lahko obiščejo pasaže v bližini mestne hiše, kjer je tudi nekaj izvrstnih restavracij z domačo kuhinjo.