fbpx

Magično Prekmurje

Aktivnosti, Nasveti, Potopisi

Prekmurje in Prlekija sta naša najbrž najbolj zapostavljena predela, če ne upoštevamo številnih prepoznavnih toplic. Uporabnica se odpravlja na 4 do 5 dnevni izlet z avtom v ta konec Slovenije in jo zanimajo predlogi za dobro hrano, obisk zanimivost in za prijetno spanje po ugodnih cenah, seveda.

Tako Rok sprašuje:
»Hoj. Z ženo greva konec aprila malo po Prekmurju, pa me zanima, kaj si morava obvezno ogledati, kje prespati (kakšen hotel) kje je dobra papica … Hvala za odgovore »

Hitro se najde domačin, ki z veseljem pomaga; tako »Tanja« odgovarja:

»Pozdravljen, hja za vodiča bi ti lahko bila po Prekmurju. Kot vidim si si vzel nekaj časa, da si ogledaš in raziščeš ta košček naše lepe domovine. Pa ti ne bom filozofirala velik, ti bom kar natresla nekaj zanimivosti: Lahko začneš že pri Gornji Radgoni – ogled radgonske kleti – potrebna predhodna najava, Mele (takoj ob Radgoni – ogled pridobivanja bučnega olja – prej pokliči, Radenci – pa je ne smeš mimo Radenske – naše največje proizvajalke mineralne vode – tukaj imaš možnost nočitve v hotelu Radin, lep je tudi park ob hotelu, ki je star prav toliko kot samo zdravilišče. Tudi v bazen se lahko namočiš.Od tukaj lahko nadaljuješ pot po dveh smereh: ena te vodi na krožišču sredi Radencev naravnost proti Ljutomeru – ljutomerska klet in potem zaviješ proti Veržeju, kjer si lahko ogledaš mlin na Muri. Lahko nadaljuješ pot proti Ižakovcem, kjer se oglasiš v Prekmurski Iži in greš še na otok ljubezni, se zapelješ s splavom po Muri….. Druga pot te pelje preko Petanjcev in Tišine do M. Sobote. Na krožišču pred M. Soboto greš v center in pred železniškimi tiri zaviješ levo, na drugem semaforju spet levo in pri zdravstvenem domu – apoteki spet levo in si pri Soboškem gradu. tukaj si lahko ogledaš muzej. Nasproti grada je pravoslavna cerkev – za oglede so vedno odprti in sprejemljivi, razen če ni obreda, oziroma maše. V Murski Soboti imaš možnost prenočevanja v hotelu Diana. Na od gradu greš na glavno cesto in zavij desno pa ravno in se že pelješ proti Moravskim Toplica, če prej ne zaviješ na Goričko. V moravskih toplicah –Terme 3000 se moraš namočiti, imajo tudi golf igrišče. Možnost prenočevanja tudi v zasebnih sobah – oglasi na turistično informacijski pisarni – ti bodo dali naslove. Cene sprejemljive! In potem greš naprej proti Tešanovcem in Martjance. Ustavi se pri cerkvi, kjer je ustvarjal tudi naš arhitekt Plečnik. Nadaljuj in obvezno se ustavi v Bogojini. Cerkev je postavljena po načrtih arh. Plečnika, je zelo lepa in zanimiva cerkev. Če boš tam videl enega gospoda ki pospravlja, ga malce poprosi, da ti kaj razloži. V pristni prekmurščini in rade volje ti bo kaj povedal. No in potem greš proti Filovcem. ko se zapelješ čez mostiček zavij desno in prva ulica spet desno – pojdi k lončarju- lahko kupiš izdelke in si ogledaš izdelavo lončenih izdelkov. če boš lončarja poprosil, ti bo povedal in pokazal kako se naredi črna lončenina.

Bajta Prekmurje

Naprej po tabli Dobrovnik zavij na levo in se zapelji do Bukovniškega jezera – naberi si energijo za delo po praznikih. Za hrano ni problema, le denarnico vzemi s seboj. Od tukaj lahko greš naprej proti Lendavi, se povzpneš na hrib nad Lendavo – od tod je čudovit razgled po precejšnjem delu Slovenije in Hrvaške. Kako prideš na vrh – pred cerkvijo v Lendavi zavij levo in po glavni cesti se pelješ v klanec. na vrhu hriba je cerkvica v katerem je mumija Hadik Mihaela, ki je padel v bitki s Turki. Ko prideš s hriba lahko greš čez celo mesto do hotela Elizabeta in pa Lipa in prenočiš.
Ko si že na tem koncu skoči še čez mejo na Madžarsko stran v Lenti – mejni prehod Dolga vas ali Pince, tvoja izbira- in pot nadaljuješ proti notranjosti to je proti M. Soboti. Spotoma lahko greš še v Veliko Polano – rojstna hiša Miška Kranjca. in prideš do Beltincev, ki je znan po folklornem festivalu in Beltinški grad je opisan v knjigi A. Novaka Pet prijateljev.. če prej nisi šel v Ižakavce in Prekmursko Ižo, to lahko storiš sedaj.”

Gibanica3

Sledite nam

Najbolj brano

Oznake

»Niki« svetuje: “Rok jaz sem že bila v Prekmurju, kolegica še ne, zato si ga greva skupaj pogledat. Njo bolj zanimajo muzeji, zgodovina,… mene pa narava, etnologija,… Ogledali si bova tudi nekaj Prlekije. Bogojino in pa energetske točke (najbolj obiskani destinaciji) bova obšli, si bova pa zato šli pogledat enega izmed mlinov, grad Grad, Filovce, morda Rakičan, v Novi Tomaž zidanice, otok ljubezni, Gornjo Radgono, Mursko Soboto, Lendava, Ljutomer, Jeruzalem, aha, pa mumijo mogoče. Od muzejev pridejo v poštev Etnološka zbirka v Veliki Nedelji, čevljarski muzej v Turnišču, čebelarski v Krapju, kovaški v Razkrižju, muzej na prostem Ralo v Cubru, mlin v Prosenjakovcih,…”