fbpx

Potep po deželi Petra Klepca

Novice

»Hodil po zemlji sem naši in pil nje prelesti …« so znamenite Župančičeve pesmi in njegove Dume. In res je tako. Kamorkoli se odpravimo v tej naši majhni deželi, tam se bohotijo lepote Slovenije. Vabim vas, da se tokrat odpravite na jug države – na potep po deželi Petra Klepca. Ob zgornjem toku reke Kolpe, […]

Ob zgornjem toku reke Kolpe, ob sotočju Kolpe in Čabranke, leži Osilniška dolina, ki jo obkrožajo številni hribi in gore. To idilično dolino prebivalci imenujejo tudi Dežela Petra Klepca. Če se na pot odpravljate iz Ljubljane, pot nadaljujete proti Kočevju, kjer se peljete mimo gradu Kostel, skozi Faro v smeri Delnic (Brod na Kupi) in tik pred mejnim prehodom Petrina zavijete desno, na ozko cesto, ki vas ob Kolpi vodi do Osilnice.

foto: Jelena Šikonja

Zakaj ime dežela Petra Klepca? Po legendi naj bi bil Peter Klepec doma iz Osilnice. Ob rojstvu je bil obdarjen s šibko naravo in čutečim srcem. Nekoč je z vejami zastrl speče vile, da jih ne bi ožgalo sonce. Te so se mu oddolžile tako, da so mu podarile izjemno moč. Ko so nekega dne v dolino vdrli Turki, je izruval drevo in jih z njim pregnal. Postal je junak doline in ljudje se še danes radi pohvalijo, da ste obiskali Klepčevo deželo……